Best Mag - No14

شماره چهاردهم هفته نامه اینترنتی خبری و تحلیلی بست

Best Mag - No14


با تشکر از مصاحبه مجله فرهنگی هنری ایران من

مهدیه عرب متولد تهران؛ ترانه سرا و مدرس داستان نویسی است که از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را در عرصه ی ترانه سرایی اغاز کرده است و مدتی روزنامه نگار مجله ی محک و سر دبیر پیام روز بوده است.


از چه سالی فعالیت هنریتون رو در عرصه ی ترانه نویسی اغاز کردین؟

من در ابتدا غزل می سرودم و داستان و مقاله می نوشتم…..در همون زمان ترانه های فریبا وکیلی  رو که می شنیدم حس می کردم می تونم ترانه بگم و اولین ترانه مو نوشتم :

روی ابر پاره پاره رو تن ماه و ستاره / تو دل آبی دریا بنویس میاد دوباره”
و این ترانه در مجله محک چاپ شد. آقای فرید احمدی هم خیلی دوست داشت این کار رو و در همون حین با محک شروع به همکاری کردم و در واقع ترانه سرایی و روزنامه نگاری رو با اختلاف کوتاهی آغاز کردم ،.از نوشتن اولین ترانم تا واگذاری اون بیشتر از ده روز طول نکشید این ترانه بعدا توسط مهدی مقدم در آلبوم خونسرد اجرا شد

در حال حاضر غیر از ترانه سرایی چه فعالیتهای دیگه ای دارین؟

مدرس داستان نویسی هستم و کتابی در این باره در دست تالیف دارم ولی در کل همه  فعالیت من در ترانه نویسی خلاصه میشه چون این فعالیت بر خلاف دیدی که اکثریت دارن یک فعالیت فکری و زمانبر است . اما جدیدا چند پیشنهاد کاری برای  مجری گری تلویزیون؛ دکلمه ی اشعار برای برنامه ی دلنوازان وشبکه ی چهار داشتم که با وجود کمبود وقتی که دارم نمیدونم که این مسئولیت های جدید رو بپذیرم یا خیر .

چند تا کار تیتراژ تلویزیونی داشتین؟

یه کار به نام ستاره های سربی که با صدای اقای مهدی یغمایی از شبکه دو شنیدین .

با توجه به اینکه در حال حاضر ترانه سراهای زیادی مشغول فعالیت هستن و هر روزه کارهای جدید بسیاری رو می شنوید ، نگاهتون در مورد ترانه سراهای داخل کشور چیه؟

به نظرم در ایران ترانه سراهای بسیار قوی داریم که این باعث شده بسیاری از اهنگسازهای خارج  از کشور  تمایل بیشتری به همکاری با ترانه سرا های داخل ایران پیدا کنند . در اکثر مواقع چون تصمیم گیرنده ی اصلی اهنگسازها هستند و بر اساس ملودی ای که خودشون ساختن  نظرمیدن.  ممکن  ضعف کار از شاعر نباشه و استفاده کردن از یک ترانه سرا دریک آلبوم می تونه باعث خستگی شاعر بشه و نتونه حق مطلب رو خوب ادا کنه  و یا اینکه فضای البوم با همه سلیقه ها تطبیق پیدا نکنه در مورد طبع ترانه سرایی ممکن است یک عده فعلا خوب نتونن بنویسن اما آینده ی درخشانی داشته باشند. ترانه سرا نباید عجول باشد.  من به شخصه فکر میکردم ترانه نوشتن ساده س اما اصلا ساده نیست؛ چون زبان محاوره دارد باید خیلی خوب بیان شه  و به گویش روز  نزدیک باشه خیلی از اشخاصی که طبع ترانه سرایی دارن فکر میکنن نوشتن ترانه کار اسونیه اما به هیچ وجه اینجوری نیست این اشخاص از بیرون به این هنر نگاه میکنند ولی وقتی وارد عرصه میشن میبینند واقعا کار سختیه.  وقتی اسم یک شاعر مطرح بشه مسولیتش بیشتر میشه ؛ چون باید در کارش گزینش وجود داشته باشه این گزینش هم در بین اشخاصیه که با آنها همکاری میکنه و هم انتخاب درست و به جای ترانه هاس  “باید هنر رو به خاطر هنرخواست ” در غیر اینصورت بعد اوج فرود در انتظارمون هست

چه اصولی رو  موقع نوشتن ترانه هاتون رعایت می کنید؟

 من به زیبایی شناسی ترانه  خیلی اهمیت میدم چون  احساس باید ملموس باشه ودر کنار اون و سعی میکنم وزنها تکرار نداشته باشه . یک ترانه ی خوب علاوه بر احساس باید در چارچوب قوانین نگارش؛  بنا شده باشه.

نظرتون در مورد  نوعی از سبک نوشتاری که در چهار چوب راک استفاده میشه چیه؟

قاعدتا این سبک نمیتونه جایگاه خوبی در پاپ داشته باشه اما به نظرم در چارچوب راک جایگاه خوبی میتونه داشته باشه اما متاسفانه در ایران عده ی معدودی در زمینه ی راک فعالیت میکنند من کار اقای رضا یزدانی رو دوست دارم و خیلی ناراحتم که تقریبا تنها کسی هستند که  به طور حرفه ای در  داخل ایران این سبک رو دنبال میکنند. کاش افراد بیشتری در  این زمینه فعالیت میکردند .

آیا خودتون تمایل دارین که ترانه راک بنویسین؟

بدم نمیاد ؛ اما به نوشتن ترانه ی پاپ علاقه ی بیشتری دارم , اما در کنار کار پاپ گاهی راک حس خوبی رو منتقل میکنه و بیشتر به رئال میپردازه و انسان رو به فکر فرو میبره.

براتون پیش اومده از نحوه ی اجرای ترانه هاتون ناراضی باشین؟

بله  و در تنها موردی که رو دربایستی ندارم همین مورد است که اگه از کار ناراضی باشم کل پروژه رو لغو میکنم ؛ چون دوست ندارم ترانه به این شکل از بین بره . اما چون اکثر کسایی که باهاشون کار میکنم اهنگساز های حرفه ای هستند مثل اقایان علیرضا قرائی منش؛  بابک زرین؛ میلاد ترابی ؛ حمید عسگری ؛ انوشیروان تقوی ؛ پوریا حیدری معین راهبر ؛ و…. به ندرت به این مشکلات برخورد میکنم .

از همکاری جدیدتون برامون بگید و ترانه هایی که در اینده ازتون خواهیم شنید با اجرای چه اشخاصی است؟

در البوم های  مهدی یغمائی؛  ژوان باند(علیرضا قرائی منش و امیر سزاوار ) , هومن سزاوار؛ ماهان بهرام خان ؛ محمد چناری ؛ فرشاد فرخ پور ؛ و همچنین

تمام  ترانه های البوم سعید آسایش که این دفعه تغییر ویژه ای در البوم اقای اسایش هست که فضای این البوم به کلی متفاوت است

بهترین ترانه ی منتشر شدتون که واقعا از شنیدنش لذت بردین کدوم کار بوده؟

یه حالی دارم این روزا از ژوان باند :

یه حالی دارم این روزا؛ نه ارومم نه اشوبم

به حالم اعتباری نیس ؛ تو که خوبی منم خوبم

و دلشوره از هومن سزاوار :

یه کم کمتر اگه بودی ؛ یه کم از قله پایین تر

نمیذاشتم دلم بازم بگیره عشق تو از سر

به چه سبک موسیقی علاقه بیشتری دارین؟

مطمئنا پاپ , بعد از ان موسیقی سنتی و کار سالار عقیلی رو خیلی دوست دارم

اگه زمان به عقب بر گرده با وجود مشکلاتی که توی این عرصه باهاشون برخورد داشتین باز ترانه سرایی رو انتخاب میکنید؟

صد بار اگه به دنیا بیام هم دوباره همین هنر رو انتخاب میکنم من ساخته شدم برای شاعری .

ترانه روی ملودی هم مینویسید؟

بله ؛ و این کار خیلی برای من جذابیت داره و شدیدا مخالفم با این که برخی از افراد میگن هر ترانه یک ملودی داره و نباید روی ملودی ترانه نوشت و گواه  این حرفم هم یکسری از اثار موندگار هست که ترانه سرا در کتابش اشاره کرده که اون ترانه ی موفق را بر روی  ملودی نوشته شده در بعضی مواقع ترانه ای که روی ملودی نوشته میشه میتونه موفق تر هم باشه  درست مثل اینکه سایز کسی رو بدونیم و براش لباس بدوزیم

به نظر شما نوشتن ترانه روی ملودی؛ شاعر رو محدود نمیکنه؟

اگه شاعر با ملودی ارتباط برقرار کنه به هیچ وجه این اتفاق نمیافته و این هنر شاعر هست که هم زمان حسش رو با کلمات ضمن رعایت اصول نگارش به مخاطب منتقل کنه و یک سری از پروژ ه ها هستند که ترانه و ملودی همزمان با هم ساخته میشن وهردو به هم کمک میکنن.

به عنوان یک فرد با تجربه چه توصیه ای به ترانه سرا های نوپایی دارین که علاقه به نوشتن ترانه دارن؟

در درجه ی اول مطالعه داشته باشن تا دایره ی واژگانشون وسیع بشه و از نوشتن نترسند!

من به شاگردای داستان نویسم همیشه سه راه رو گوشزد میکنم که یک اثر هنری خوب متولد بشه

۱٫تمرین

۲٫تمرین

 ۳٫تمرین

تمرین و پذیرش نقد سازنده کمک چشمگیری به ظهور یک اثر هنری زیبا میکنه

داشتن طبع شاعرانه ؛ تمرین و زمان الهام شعر فاکتورهای مهمی هستند

معمولا چه ساعتی ترانه مینویسید؟

بعد  از ساعت دوازده شب ؛زمانی که انرژی های اطرافم کم میشه و اتاقم تاریک و ارومه

بعضی ها معتقدن که ترانه ی خوب ترانه ای هست که یکباره نوشته بشه و به دوره های زمانی مختلف موکول نشه شما با این نظریه موافقین؟

خیر؛ ما دو نوع ترانه داریم کوششی و جوششی و من معتقدم یک کار جوششی؛ صد درصد عالی نمیشه و یک کار کوششی؛ صد در صد بد نمیشه! ممکنه یک ترانه ی نیمه تمام داشته باشی که یک سال بعد ادامه ی اون ترانه رو بنویسی و یکی از بهترین ترانه هات بشه .من همیشه توصیه ای  که به شاگردام دارم اینه که وقتی یک ترانه رو مینویسید تا ده روز نگاهش نکنین. بعد از ده روز دوباره بخونینش و ببین چه ایده های جدیدی به ذهنتون میرسه چون وقتی افراد درگیر یک ترانه ی نیمه تمام میشن دچار استرس میشن. گاهی باید به یک ترانه زمان داد تا پخته بشه و با گذشت زمان ترانه سرا با ذهنی اروم و نگاهی  نو سراغ نوشتن ادامه ی کار بره  ، ترانه سرا برای نوشتن و همچنین اجرای کارش نباید عجول باشه برای اجرا فرصت های زیادی هست.

با توجه به اینکه مشکل سرقت ادبی ترانه همیشه مطرح بوده و در آینده نزدیک حل این معضل بعید به نظر می رسه شما چه نظری در این مورد دارید؟

سرقت ادبی زشت ترین  کاریه که بعضی از افراد انجام میدن . قلم هر ترانه سرا باید منحصر به خودش باشه کسی که  در نوشتن ترانه تقلید کنه مثل کسی میمونه که داره یه کتاب رو خلاصه نویسی میکنه! هیچ وقت به این افراد نویسنده یا شاعر نمیگن .

اینجا جا داره بگم کپی کردن با الهام گرفتن فرق داره ؛ الهام گرفتن چیز بدی نیست

اما بعضی اوقات عینا با جابه جایی چند تا کلمه ؛کپی برداری میشه ودیگه به این سبک نوشتن نمیشه گفت الهام؛ بلکه یه تقلب محسوب میشه که هیچ ارزش هنری نداره

 تعداد ترانه ها انقدر زیاد شده و مشکلات  زندگی افراد انقدر شبیه شده که بعضی از کارها خیلی وقت ها به طور عجیبی مشابه هم میشن اما یه کار تقلیدی کاملا مشخصه ، کسی که اثر هنری میدزده شاید در چند تا ترانه اش مشخص نباشه  اما به تدریج معلوم میشه و این ادم اگه روزی  یک کار کاملا جدید هم  بنویسه چون تفکرات دیگران نسبت بهش منفی شده دیگه کسی نه خودش رو باور داره و نه اثر هنریش رو

تریبون آزاد

دوست دارم به عنوان یک ترانه سرا  رسیدگی بیشتری به این هنر بشه و امکاناتی برای ترانه سرا ها در نظر بگیرن. در ایران عموم افراد و هم چنین مسئولین به عنوان یک حرفه نگاهی به ترانه سرایی ندارند خیلی دوست دارم که به این هنر یک خط مشی داده بشه وبا ترانه ها سلیقه ای برخورد نشه وهمچنین  از طرف وزارت ارشاد یک مکان برای گردهمایی ترانه سرا ها وجود داشته باشه.

 ”ترانه سرایی باید به رسمیت شناخته شه چون یک هنر است “

خیلی خوشحالم که سینمای ایران اسکار گرفت و فکر میکنم علاوه بر تکنیک؛  همدلی و رسیدگی مسئولان پشت این موفقیت بوده  اما در عرصه ی موسیقی پاپ  خیلی کم ,شاهد این موفقیت ها هستیم.

در جشنواره ی فجر؛ قسمت پاپ خیلی کمرنگ است. چرا ما نباید در این عرصه یک فراخوان داشته باشیم و میان برترین های موسیقی یک داوری منصفانه .

در ایران ترانه سرایی به رسمیت شناخته نمیشه و مسئولین مربوطه به عنوان یک شغل به این هنر نگاه نمی کنند .

به امید روزی که در سرزمین حافظ و سعدی ، شعر و شاعری بیش از پیش تبلور و درخشش پیدا کنه..



سیروان خسروی و امید حاجیلی با تک آهنگ عاشقتم به زودی ...

متاسفانه تا آخر امسال خبری از کنسرت و آلبوم سیروان خسروی نیست. به خاطر بعضی مسائل اجرای کنسرت و انتشار آلبوم جدید به سال آینده موکول شده ... البته سیروان یک آهنگ جدید رو در دست انتشار داره که با امید حاجیلی اجرا شده و به زودی به صورت اختصاصی از رسانه بست موزیک در اختیارتون قرار می گیره . منتظر این آهنگ باشید !



آهنگ شلیک از آلبوم شلیک فرزاد فرزین حذف شد !

آلبوم شلیک فرزاد فرزین منتشر شد ولی از آهنگ گریه با ترانه فوق العاده زیبای عرفان سلیمی خبری نبود …
آهنگ گریه قرار بود در آلبوم قبلی فرزاد فرزین ” شانس ” قرار داشته باشد که دفتر موسیقی این ترانه را نامناسب دانست و در آلبوم شانس خبری از گریه نبود . با این حال تلاش فرزاد فرزین برای قرار گیری گریه در آلبوم شلیک هم به نتیجه نرسید و باز هم به دلیل نامناسب بودن ترانه در آلبوم شلیک هم خبری از گریه نبود .



محسن یگانه ، گروه هفت ، مانی رهنما برای اجرای کنسرت مجوز گرفتند !

واحد نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز اجرای صحنه ای چهار گروه موسیقی پاپ در تهران را صادر کرد.
مجوز اجرای صحنه ای برای گروه محسن یگانه به سرپرستی و خوانندگی محسن یگانه، گروه هفت به سرپرستی آرش قنادی و خوانندگی آرش، امیرقنادی و کیارش پوزشی، گروه مانی رهنما به سرپرستی و خوانندگی مانی رهنما، گروه خورشید سیاه به سرپرستی و خوانندگی طاهرعلی رمضانی صادر شد.
گروه محسن یگانه در روز 19 و21 اسفند در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران ساعت 18:45 و 21:45 در دو اجرا و گروه هفت در روز 24 اسفند در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی ساعت 18:45 و 21:45 در دو اجرا، گروه مانی رهنما در روز17 اسفند ساعت 18:30 و 21:30 در دو اجرا در سالن همایش مجموعه فرهنگی ورزشی اریکه ایرانیان، گروه خورشید سیاه 18 و 19 اسفند ساعت 19 و 21 در دو اجرا در سالن سرای محله ایوانک برای علاقه مندان به رروی صحنه می روند.
مجوز امتیاز این اجراها برای موسسه آوای هنر، شرکت آواسازان ققنوس و شرکت سوته دلان صادر شد.



انتشار آلبوم استاد ایرج با نام قصه زندگی به تعویق افتاد ...

تاریخ انتشار آلبوم موسیقی «قصه زندگی»‌ که عنوان آن طی انتشار فراخوانی از سوی مخاطبان انتخاب شده، تازه‌ترین اثر «ایرج» محسوب می‌شود و قطعات آن در فضای موسیقی پاپ ساخته شده است، به تعویق افتاد ...
این آلبوم از 8 قطعه «قصه زندگی»، «قسم»، «زنگی بزن»، «غصه نخور عزیزم»، «بی تو می‌رم»، «دلخون» و «بگو» تشکیل شده است. البته ایرج قطعه «قصه زندگی» را با دو تنظیم متفاوت اجرا کرده است.
آلبوم موسیقی «قصه زندگی»‌ که عنوان آن طی انتشار فراخوانی از سوی مخاطبان انتخاب شده، تازه‌ترین اثر «ایرج» محسوب می‌شود و قطعات آن در فضای موسیقی پاپ ساخته شده است.



پرچم سفید محسن چاوشی تا پایان امسال در بازار مجاز ...

آلبوم پرچم سفید به خوانندگی محسن چاوشی تا 20 اسفند منتشر خواهد شد، این خبر جدید سایت رسمی محسن چاوشی است که برای آلبوم جدید او به تازگی افتتاح شده است.
آهنگساز همه‌ی قطعات و تنظیم 4 آهنگ به عهده‌ی خود محسن چاوشی بوده و 6 قطعه‌ی باقیمانده توسط کوشان حداد، شهاب اکبری، سینا حجازی و امیرجمال فرد تنظیم شده است. حسین صفا و اسلام ولی‌محمدی تنها ترانه‌سرایان آلبوم هستند که بابک یوسفی (کلارینت)، بابک صفرنژاد (هارمونیکا)، فیروز ویسانلو (گیتار اسپانیش)، سید محمد جاسمی (تار)، شاهرخ پورمیامی (گیتار الکتریک و آکوستیک)، امید حاجیلی (ترومپت)، مجتبی تقی پور‌ (گیتار اسپانیش)، رضا تاجبخش (پیانو)، کیبرد (محسن چاوشی) نوازندگان کار می‌باشند.
لیست قطعات آلبوم را ببینید:
1–مردم آزار
2 –جوابم نکن
3 –خوان هفتصد
4 –با من بمون
5 –خواب بعد از ظهر
6 –بگو مگو
7 –قطار
8 –پرچم سفید
9 –تقاص
10 –هر روز پاییزه
ترانه تمامی قطعات را حسین صفا و ترانه قطعه خوان را اسلام ولی محمدی سروده است.



آلبوم محمدرضا هدایتی با نام ماه می خنده منتشر شد !

محمد رضا هدایتی هنرمند خوب کشورمان آلبوم جدیدش را روانه بازار کرد. طبق گفنه‌های مدیر روابط عمومی موسسه ترانه سمان هفته گذشته آلبوم جدید بازیگر معروف سینما و تلویزیون به بازار موسیقی ارائه شد.
جلال سامنی گفت: «این خواننده در فروردین ماه تور کنسرت داخلی خود را آغاز خواهد کرد و در پاییز تور آمریکای شمالی را شروع می‌کند. حضور مداوم محمدرضا هدایتی در تمرینهای کنسرت و جلسات کارگاهی تولید آلبوم دومش با رشید رفیعی و گروهش حکایت از شخصیت مستقل این هنرمند در عرصهٔ موسیقی دارد.»
وی افزود: «پس از یک سال تلاش پیاپی گروه تولید، جناب آقای هدایتی آلبومی متفاوت رابه بازار ارائه دادند که مخاطب موسیقی پاپ را به وجد بیاورد. از حمایت و صبوری بیدریغ محاطبان موسیقی و هواداران آقای محمدرضا هدایتی بی‌‌‌نهایت سپاسگزاریم که در تاخیر‌ها و کم و کاستی‌ها با ایمیل‌ها و پیام‌های خود مارا به ادامه کار تشویق و همراهی کردند. نهایتا برای کمک به تمامی هنرمندان این مرز وبوم خواهشمندیم با تهیه نسخه اصلی، فرهنگ هنرپروری را رواج دهید.»



محسن یگانه : حباب برای کسانی است که فکر می کردند موزیکال من ضعیف است .

محسن یگانه خواننده دوست داشتنی وجوان موسیقی پاپ که اواخرسال ۹۰ را با حواشی زیادی پشت گذاشت،  با تمامی این حواشی  همچنان با انگیزه در تکاپوی جمع آوری آلبوم جدید خود با نام «حباب» و همچنین برگزاری کنسرت های آخر سال می باشد. محسن یگانه در خصوص کنسرت پایان سال خود گفت: قرار است ۱۹ و ۲۱اسفندماه سال جاری در سالن همایش‌های برج میلاد اجرا داشته باشم.

استایل برنامه ها عوض می شود
وی افزود: تفاوت این کنسرت با اجراهای گذشته این است که استایل قطعات در این برنامه عوض شده است. این خواننده اظهارداشت: من درهراجرایی که درتهران داشته ام یک ترک جدید پخش می کردم یعنی تقریبا درهر کنسرتی یک آهنگ جدید تزریق می کنیم. در این اجرا نیز کم کم چیدمان آهنگ ها عوض می شود.

وی در این باره توضیح داد: چون تعداد کنسرت ها و ترک های جدیدی که منتشر شده افزایش یافته خود به خود انگار آلبوم جدیدی منتشرشده بدون اینکه آلبومی جدید منتشرشود. یعنی آهنگ هایی که در کنسرت ها اجرا می شود خود به خود بعد از یک سال عوض می شوند.

حباب در مرحله میکس
  یگانه درخصوص آلبوم جدید خود با نام «حباب» گفت: «حباب» نام یکی از ترکهای است که شاید نام آن بعدا دچار حاشیه شود. این آلبوم ۱۱ترک است اما اگر زمانی که برای انتشار آن در نظر گرفتیم افزایش یابد شاید به ۱۵ ترک هم برسد. البته لازم به ذکر است که تمام ترک‌های این آلبوم آماده است فقط مشکلی که هست میکس نشده، آن هم به  دلیل مشغله کاری زیاد است.

۴ترک این هفته در اینترنت
وی افزود:همین هفته ۴ ترک این آلبوم را دراینترنت منتشر می کنم که اسامی آنها شامل «تقاص»،(ریمیکس «نباشی») و ۲تا آهنگ ۸و۶که به نسبت در کارهای من جدید است اما اسم آنها دقیقا مشخص نیست ولی فکرمی کنم در آخر اسمش بشود «واسه یکبار» و«خیلی دلم ازت پر».

دوست ندارم میوه نرسیده به دست مردم بدهم
 یگانه درگفتگوی که چندی پیش با شبکه ایران داشته بود درباره این آلبوم گفت: قرار بود این آلبوم را قبل ازعید به دوست دارانم هدیه کنم اما چون دوست ندارم میوه نرسیده به دست کسی بدهم ترجیح دادم تا با بهترین حالت این آلبوم را بعد از نوروز ۹۱منتشر کنم.

«حباب» برای کسانی که فکر می کردند  براساس اتفاق پیشرفت کرده ام

وی افزود:«حباب» آلبومی است برای کسانی که فکر می کردند موزیکال من ضعیف و براساس اتفاق پیشرفت کرده ام به همین دلیل من با انتشار این آلبوم ثابت می کنم اینطور که آنها می گویند نیست.

دشمنانی که سبب شدند انگیزه من بیشتر شود

 یگانه ادامه داد: به صراحت می توانم بگویم موفقیت این آلبوم هم به دلیل دوستان خوبی است که داشته ام و من را یاری کرده اند و هم افرادی که موافق موفقیت من نبودند یعنی در واقع دشمنانی که سبب شدند انگیزه من بیشتر شود تا کار موفقی تولید کنم.

این خواننده تصریح کرد:کسانی که درباره آلبوم «رگ خواب» صحبت‌های داشته اند معلوم می شود که مشخصا آلبوم را نخریده اند و صرفا شنیده بودند که من از یک آهنگ ترکیه ای کاور کرده ام و اگر آلبوم را می خریدند بیشترمتوجه حقیقت کارمی شدند.

همین که مشخصاَ در آهنگ من تغییری ایجاد نشده  دستش هم درد نکند

وی اظهار داشت:من آهنگ هایی را که کاور کرده ام یا ساخته ام با مدرک و سند کنارآلبوم نوشته ام.البته برای من هم یک چنین اتفاقی افتاده است و یک شخصی آمده ۵تا از آهنگ‌های من را در سال ۲۰۱۱ درترکیه در یک آلبوم خوانده و دوستان به من گفتند آهنگ‌هایی که شما در سال ۲۰۰۶خوانده اید درسال ۲۰۱۱ خوانده شده.من به شخصه از این قضیه ناراحت نشدم و نگذاشتم تا این شیرینی تلخ شود. البته اجازه گرفتند یا نگرفتند را کارنداریم ولی همین که مشخصاَ در آهنگ من تغییری ایجاد نشده یعنی ابرازعلاقه کرده دستش هم درد نکند.

دوست ندارم به من القاع کنند که تو این کار را کردی  این یک تهمت است

یگانه افزود:من واقعا وقتی کاری را انجام داده باشم اعتراف می کنم که انجام دادم ولی وقتی انجام نداده ام دوست ندارم به من القاع کنند که تو این کار را کردی و این یک تهمت است.

آبروی شخصی من برای این افراد مهم نیست

 وی ادامه داد:آبروی شخصی من برای این افراد مهم نیست که با دوتا حرف یکسری اذهان را منحرف می کنند.البته من خیلی خودم را درگیر این مسائل نمی کنم و کارم را ادامه می دهم.

هیچ کدام از ایرادهایی که در آلبوم «رگ خواب است» در این آلبوم نخواهد بود

 این خواننده گفت:آلبوم«حباب» ترکهای بسیارخوبی دارد شاید کسی که این مصاحبه را می خواند بگوید محسن یگانه چقدر انسان از خود راضی است البته من اگر در جایی ترک بدی هم منتشر کردم اعتراف کرده ام که این کار خوبی نبوده و خودم هم با این ترک مشکل دارم ولی «رگ خواب» وقتی منتشر شد واقعا سرو صدا کرد و خدا را شکر می کنم و الان هم فکر می کنم دوباره همین اتفاق بیفتد و در کنار آن نکته مهمی که هست هیچ کدام از ایرادهایی که در آلبوم «رگ خواب» است در این آلبوم نخواهد بود.

وی در این باره توضیح داد:مثل همیشه ترانه سرا و آهنگساز این آلبوم خودم هستم ولی تنظیم کنندگان آن مهران‌عباسی، شهاب اکبری و علی ثابت است.

از لحاط ادبیاتی یشترتمرین کرده‌ام

یگانه گفت: باراول که این قطعات را گوش می دهید تفاوت‌‌های آن را متوجه می شوید چون از لحاط ادبیاتی روی این کاربیشترتمرین کرده‌ام. البته کلاس و دوره خاصی ندیده ام اما فکر کنم بیشتر نشان دهد که علاقه و استعداد در این کار داشته ام. همچنین در ترانه ها آن پخته تر بودن ترانه را متوجه می شوید.

خیالتون راحت وقتتان تلف نمی شود

وی ادامه داد: خیالتان راحت باشد؛ اگر وقت کسی را در آلبوم ۴۵دقیقه ای یا ۵۰دقیقه ای می گیرم مطمئن باشید وقتش تلف نمی‌شود.

محسن یگانه در پایان از برنامه های نوروزی خود گفت:برای نوروز در تهران اجرایی ندارم و در کیش برنامه دارم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد